scroll_to_content

JAK MOC NÁM OPRAVDU ŠKODÍ DIETNÍ NÁPOJE?

Realita? 

Faktem je, že dosud neexistuje žádná přímá studie, která by potvrdila nepříznivý vliv dietních slazených nápojů na náš organismus.  
Tyto  nízkosacharidové a nízkokalorické nápoje jsou často oslazeny aspartamem, sukralózou, acesulfamem či podobným nízkokalorickým sladidlem, nejsou zdraví škodlivé a nijak neohrožují organismus.
Když budeme bádat dále, zjistíme, že dokonce neexistují ani žádné důkazy o tom, že dietní nápoje omezují úbytek tuku, nebo zvyšují hodnoty inzulínu v našem těle, což by mohlo být zdraví škodlivé.
Ano, umělá sladidla v nápojích zvyšují chuť na slazená, energetická jídla a nápoje. Přesněji řečeno narušují schopnost konzumentů odhadnout příjem energie a jejich energetické potřeby. To samozřejmě může vést k přejídání, zvýšené tělesné hmotnosti či způsobení metabolické dysfunkce.

Co ještě výzkum ukázal?

Sladidla v dietních nápojích jsou sami o sobě neškodná, pokud jsou tedy spojena s kontrolovanou stravou a dietou. Problém je u lidí, kteří se nestravují zdravě a konzumují tyto nápoje jen proto, aby nenadělali ještě více škody. Zde právě vznikl nesprávný úsudek, že dietní nápoj ničí a ohrožuje zdraví.

Četli jste o studiích, které odsuzují dietní nápoje?

Zde si dávejte pozor, jestli to byla opravdu studie, výzkum, nebo jen průzkum. Neexistuje totiž studie, která by v tomto porovnala lidi se stejnou dietou a zdravotními podmínkami.

Oprávněné nevýhody?

Samozřejmě i tyto náhražky cukru mají své nevýhody. Kyselost dietních nápojů má negativní vliv na ústní dutinu. Příliš velká konzumace může způsobit kazy a žlutnutí zubů (tohle ovšem platí i pro slazené nápoje, které mají mnohem horší vliv).
 
 
Zdroje:
1.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22282311
2.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17646581
3.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19151203
4.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15061331
5.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21922984