scroll_to_content

CO JÍST PŘED SPANÍM? 6 POTRAVIN, KTERÝCH SE NEMUSÍTE BÁT

Znáte to, jste doma, čas trávíte u televize, pc, nebo s knihou a půlnoc se blíží. Najednou se dostaví nával hladu a váš žaludek se začíná hlásit o slovo. Zvednete se a blížíte se k lednici, kde po otevření máte tendence sníst, co uvidíte. Je nutné si uvědomit, že přecpání před spaním způsobí nejen těžký spánek, ale hlavně uložení těchto přijatých kalorií do formy tuku, což určitě nechceme.

Znamená to teda hladovku před spánkem?

Určitě ne! Jen byste měli mlsat chytře a zdravě. Optimum kalorií je v tuto dobu před spaním vypočítané na 300. Příjem tohoto jídla by měl být alespoň 45-60 minut před spaním, abyste dali žaludku dostatek času k řádnému zpracování potravy.
  • Jahodový shake
Vezmete kefír (případně 3% jogurt), pár jahod, kapku medu a vše smíchejte v mixéru. Dostanete výborný shake plný proteinů a probiotik, které lépe pomohou zpracovat vaši potravu ve střevech. Pro vyšší obsah bílkovin můžete přidat trochu jahodového proteinu.
  • Zmražené borůvky
Abyste dosáhli 300 kalorií (jak jsme si psali výše), bude vám stačit šálek zmražených borůvek (cca 250g). Proč zrovna borůvky? Jsou bohaté na antioxidanty, vitamíny a obsahují 5g vlákniny na 100g. Navíc mají tendenci výborně zahnat chutě na sladké.
  • Jogurtové kostky
Jestliže máte rádi zmrzlinu, proč nezkusit tuto alternativu. Udělejte si vlastní smoothie. Smícháte jogurt a jahodový protein (nebo pár jahod), dále tento mix rozlejete do kostkové formy na led (doporučujeme silikonovou) a necháte zamrazit. Výsledkem jsou výborné jahodovo-jogurtové kostky, které vám plně nahradí zmrzlinu.
 
  • Řecký jogurt
Na bílkoviny velmi bohatý typ jogurtu, který má nízkou hladinu cukru a opravdu zasytí. Nebojte se do něj přidat kousky vlastního ovoce v omezeném množství pro změnu příchutě.
  • Sušené fíky 
Jistě, v našich podmínkách se jedná o specialitu a hůře dostupnou potravinu, ale nemusíte mít strach, v obchodních centrech a bio obchodech se dají pohodlně sehnat Proč je tedy občas nezařadit. Bohatě stačí 2-3 sušené fíky a pro další část pozdního večera byste měli být zasyceni. A jestli budete mít stále hlad, doporučujeme přidat jeden až dva plátky tvrdého light sýru.
  • Hořká čokoláda 
Zdá se vám to jako hloupost? Nikoliv. Vybírejte čokoládu alespoň s obsahem 70% kakaa, má méně cukru a mnohem více antioxidantů, než mléčné čokolády. Ale pozor, bavíme se tu o pár čtverečcích. Opravdu jsme nemysleli půlku tabulky (nebo celou) této delikatesy.