scroll_to_content

ZATOČTE S PŘEBYTEČNÝMI KILY A PŘIPRAVTE SVÉ KŘIVKY NA LETNÍ SEZONU

Odhazujeme kabáty a zimní bundy, jaro je tady! A s ním často i pocit, že jsme se nestihli dostatečně připravit na plavkovou sezonu. Můžeme ještě zhubnout, zlepšit si kondičku nebo svá těla vyrýsovat, abychom se cítili lépe? S pevnou vůlí a radostí z pohybu se nám to může podařit. Je však třeba dát si pozor na nesmyslné redukční diety: při nich sice zhubnete, ale kila se po přerušení striktního jídelníčku vrátí rychle zpátky.

Nejezte méně, jezte správně

Omezovat se příliš v jídle a trápit se hlady nemá smysl. Cílem každého živého organismu je přežít. Metabolismus se zpomaluje, tělo si začne i z toho mála, které přijímá, dělat zásoby. Paradoxně čím méně jíte, tím můžete více přibírat. Neredukujte stravu, spíš se zaměřte na její správnou skladbu. Myslete na pitný režim a dostatek bílkovin ve stravě. Bílkoviny, nebo-li proteiny mají skvělou sytící schopnost, jsou důležité pro stavbu svalů, přenos důležitých látek v organismu a jsou nezbytné pro správnou funkci imunitního systému. Proto je vhodné na ně při skladbě jídelníčku nezapomínat: kvalitní maso, vejce, jogurty a další. Pokud nemáte dost času můžete je doplňovat i kvalitním proteinovým nápojem.

Nezapomeňte na vlákninu, čerstvé ovoce a zeleninu. Zkuste se vyhnout nebo minimalizovat jednoduché cukry ve stravě: pamlsky, alkohol nebo sladké nápoje ke zdraví příliš nepřispívají.

Dále je dobré mít na paměti, že každému vyhovuje něco jiného: někdo má rád pravidelná jídla pětkrát denně, jinému pro spalování vyhovuje brzy se navečeřet a vynechat snídani: i to může být cestou, jak se cítit lépe. Přerušovaný půst může zrychlit hubnutí, chrání před některými chorobami a zlepšuje metabolické zdraví.

Mějte radost z pohybu, dělejte sport, který Vás baví

Pro rozumné hubnutí je fajn najít si sport, ze kterého budete mít radost. Zkuste kombinovat silové cvičení s kardiem a pohyb zařazujte do svého denního režimu alespoň třikrát týdně. Každý si může najít aktivitu, která mu bude přinášet radost a uspokojení. Pohyb je přirozenou potřebou každého živého organismu, nejen posiluje svaly a kosti, zrychluje látkovou výměnu, ale také zlepšuje náladu: při svalové činnosti se nám do krve vyplavují endorfiny, hormony štěstí. Hubnutí pohybem můžete podpořit kvalitním spalovačem. Ve spalovačích najdeme především kofein, synefrin, L-carnitin, extrakt ze zeleného čaje a kyselinu linolovou. Tyto látky dokáží podpořit vylučování tuků, rozkládají tuky a získávají energii pro práci srdečního a kosterního svalu. Samozřejmě, spalovače za Vás nezhubnou, ale pokud je budete užívat před tréninkem, správně Vás „nakopnou“ a podáte vyšší výkon a Vaše spalování může být efektivnější.

Udělejte si radost novým sportovním oblečením

Určitě se Vám bude lépe cvičit, když si pořídíte pár nových kousků na cvičení, nové kvalitní tenisky nebo sportovní legíny. V pěkném novém oblečení se budete cítit sebevědoměji a ze sportu budete mít nepochybně větší radost.

Pijte hodně vody

Voda je důležitá součást vnitřního prostředí organismu. Bez jídla vydržíme měsíce, bez vody pár dní. Už při ztrátě pouhého jednoho procenta se začnou v těle mobilizovat obranné mechanismy a při vyšších procentuálních ztrátách může dojít až k metabolickému selhání. Bez vody prostě není možné, aby organismus správně fungoval, a proto i pro hubnutí je důležité dodržovat správný pitný režim. Zkuste přes den vypít alespoň dva litry neslazené vody, pijte pravidelně po celý den a ne jen ve chvíli, kdy už pociťujete žízeň. Tělo se Vám odvděčí lepším metabolismem a čistší pletí.

Spěte jako Šípková Růženka

Kvalitní a ničím nerušený spánek je alfou a omegou správného hubnutí. Když se dobře vyspíte a dopřejete si svých osm hodin spánku, budete se cítit lépe a energicky. Kvalitní spánek také pomáhá předcházet chutím na nezdravá a vysoce kalorická jídla.

Užívejte si probouzející se přírodu, těšte se na léto, mějte se rádi

Je krásné vyběhnout po ránu do lesa, vnímat celým tělem probouzející se den. Mějte radost z přirozeného pohybu, vnímejte svět okolo a radujte se z maličkostí. Nastavte si přirozený režim, který budete schopni dodržet. Nedávejte si nesplnitelné cíle, myslete udržitelně a to nejen ve vztahu k přírodě, ale i k vlastnímu tělu. Za kvalitní stravu, dostatek pohybu a spánku se Vám tělo odmění, budete se cítit lépe, budete štíhlejší a zdravější.