scroll_to_content

DESATERO FITNESS MÝTŮ (PRACHSPROSTÝCH NESMYSLŮ)

Méně jíst, více cvičit

Nikoliv. Při cvičení vynaložíme mnohonásobně více energie, než když je tělo v klidu. Pakliže že vynakládáme velkou část energie, kterou investujeme do hodiny, hodiny a půl, musíme ji buď mít nakumulovanou, nebo stále získávat. Pokud není z čeho stavět, žádné svaly neporostou. Naopak dojde i na ně, protože energie si meze neklade a může si je brát i z nich.

Čím delší dobu, tím lepší budu

NE. Ovoce přináší nejčastěji cvičení, jehož časový horizont se pohybuje okolo 40 až 60 minut. Navyšování této doby přináší tělu spíše nebezpečnou zátěž.

Cvičím, můžu jíst cokoliv

Nikoliv. Zásadně důležité je změnit své nesprávné stravovací a životní návyky, neboť tělo při cvičení klade důraz na výběr specifických surovin, včetně vitamínů, minerálů a mnoho dalších.

Po srdeční nebo jiné podobné příhodě je zakázáno sportovat

Ne. Fyzická aktivita je důležitá, upozorňujeme však, že s mírou. Zátěž třeba zvyšovat postupně. Záleží samozřejmě na míře zátěže a míře postižení vašeho srdce. Poraďte se proto s vaším lékařem!

Zdravé cvičení je pro zdatné sportovce

Nikoliv. Najdeme hned několik zdraví prospěšných cviků a činností, které nijak nevyžadují speciální sportovní dovednosti. Například pro rychlou chůzi nemusíte mít žádný velký talent, nadání, léta zkušeností a krom bot ani žádnou speciální výbavu.

Sportovat = hubnout

Nikoliv. Měli byste si vybrat sport, při kterém máte šanci se spálen určitého procenta tuků, ne však cukrů. Ideální sportovní tempo ke spalování tuků je tedy takové, při kterém dokážete více či méně konverzovat.

Cvičení způsobuje bolest a pocit únavy

Ne. Není tomu tak. Pokud budete cvičit pravidelně, bez velkých a časových rozestupů, postupně si zvednete celkovou fyzickou kondici, budete se určitě cítit lépe, zvládnete předešlé cviky rutinním způsobem a únava se počne zmírňovat.

Cvičit se má na lačno

Nikoliv. Lékaři doporučují třeba zdravou maličkost před výkonem (jablko, banán, tyčinka). Ta vám pak instantně velmi rychle dodá potřebou energii, která je nutná k podání optimálního výkonu. Dokonce se i tak spaluje mnohem více tuku.

Pokud další den po fyzickém výkonu necítíte svalovou bolest, cvičili jste málo

Ne. Je to přesně na opak. Pokud vaše svalstvo nebude mít dostatečný čas a klid pro regeneraci, způsobí o nepříjemnou bolest, pnutí a podobně. Ideální stav je právě ten, kdy vás na druhý den po fyzickém výkonu téměř nic nebolí.

Při běhání trpí klouby

Nikoliv. Je jasné, že se při běhu klouby zatěžují až trojnásobkem tělesné váhy, čímž se však paradoxně zvyšuje jejich odolnost. Například Jogging a podobná cvičení prokazatelně navyšují produkci tekutiny v kloubech, která přivádí chrupavkám živiny a chrání je před poškozením.