scroll_to_content

Spalovače tuků - velká videorecenze a vše, co o nich musíte vědět


Spalování tělesného tuku je složitý proces, na kterém se podílí mnohomechanismů našeho těla. Cesta k cíli často nemusí vést skrze vysazenísacharidů, počítání kalorií, naplnění ledničky nízkotučnými výrobky neborady typu „vysaď lepek“ a „odstraň z jídelníčku laktózu“. Zásadní vlivmají například hormony, související s denními (cirkadiánními) biorytmynebo třeba stresem. Další složkou je váš metabolický obrat (v podstatěkolik energie vaše tělo dokáže spálit za jeden den), který vašimi návyky,jídlem a suplementací můžete podpořit nebo zpomalit. Nebo také různémikroživiny, které jsou pro spalování tuků důležité, ale je jich ve vašemtěle nedostatek – tím pádem vaše tělo brzdí ve spalování, což se ovšem dározpoznat často jen velmi těžko.

Typické složky

Kofein

Kofein je typickou složkou většiny suplementů podporující spalování,kupříkladu díky svým stimulačním účinkům, který v konečném důsledku můževést k lepšímu výkonu během tréninkové jednotky. To jde ruku v ruce světším množstvím spálené energie. Mimo to se podílí na našem celkovémmetabolickém obratu a na lepším využívání tuku. Jak ale jistě víte, nakofein lze poměrně rychle vybudovat toleranci, a proto tento efekt nenídlouhodobý – suplementace je proto lepší nárazová. Zde narážíme na zásadníproblém, protože kofein se stal naprosto běžnou součástí jídelníčků. Ať užv podobě kafé, energetických nápojů, pre-workoutů, slazených nápojů čijinde. A ačkoli je příjem zhruba 400 mg denně považován za zdravíprospěšný, je třeba tento fakt nezaměňovat s tuk spalujícím efektem, kterýse při takovém denním příjmu nemusí tolik projevit. Jen pro představu, 400mg kofeinu odpovídá přibližně dvěma a půl 0,5 l energetickým drinkům či 12lžicím rozpustné kávy.

Karnitin

Látka pracující s našimi energetickými elektrárnami v buňkách,mitochondriemi, je složkou jednak v komplexních spalovačích, ale prodávánačasto i samotná. Jeho účinek je stavěn především na dvou pilířích. Tímprvním je transport mastných kyselin (jedna z komponent tělesného tuku) domitochondrií, kde jsou následně zpracovány. Zde tkví úskalí suplementacesamotným karnitinem, který je pouze jedním z hráčů v několikastupňovémprocesu spalování tuku. Jeho samotná suplementace je vhodná především ulidí, kteří omezili živočišné produkty, zejména pak červené maso. Druhýmpilířem je zlepšení inzulínové citlivosti, která je zásadní pro efektivnípříjem cukru, ale i živin s ním transportovaných, dovnitř buněk a jejichnásledné zpracování. Mimo to má karnitin blahodárný vliv na ochranusrdečního svalu, což je rozhodně plus, protože v posilovně svému srdcizejména při silovém tréninku dáváte pořádně zabrat.

Synefrin

Synefrin je látka z kůry plodů pomerančovníku hořkého a své uplatněnínašla ve spalovačích tuků především díky účinku v podobě zvýšenímetabolického obratu. To vše bez některých negativních doprovodných jevů,jako je narušené soustředění, které můžeme pozorovat u vyšších dávek výšezmíněného kofeinu. Dále se ukazuje, že by měl napomáhat zvýšení termickéhoefektu potravy, což v podstatě znamená, že využijeme více energie naspálení určitého množství potravy. To se nakonec pozitivně odrazí napoměru příjmu a výdeje energie za celý den.

Závěr

Spalovače tuků obsahují samozřejmě mnohem více složek, ovšem tyto třijsou ty, které v nich najdete téměř bez výhrady. Co však platí vždy astále je to, že suplementace nikdy neudělá práci za vás. Vždy je nutnostavit na správné stravě a tréninku a spalovačem pak podpořit vaše snaženív momentě, kdy se chcete posunout ještě kousek za vaši dosaženou hranici.Na pomyslné suplementační pyramidě se tyto produkty nacházejí až vevyšších, o něco méně důležitých patrech a rozhodně bych vám spalovačnedoporučil jako první suplement. Na druhou stranu, kvalitní spalovač budevždy lepší variantou, než utrácet tisíce za různé koktejlové diety a jinénesmyslné produkty, které vám ve vašem snažení bohužel nepomohou.