scroll_to_content

INLINE BRUSLENÍ PRO ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL A HUBNUTÍ

Pro zdravé srdce na brusle

Jako jakékoliv jiné aerobní cvičení, jízda na inline bruslích posiluje srdeční sval a podporuje jeho správnou činnost. Je to tedy skvělá prevence srdečních chorob, infarktu či vysokého krevního tlaku. Pozitivní vedlejší účinky nabírají na síle, pokud například měníme tempo jízdy, jedeme v náklonu a po celou dobu udržujeme balanc, čímž posilujeme i střed těla. Pevný core je základem správné hybnosti těla a jízda na bruslích umí právě tuto oblast skvěle posílit. 

Zapojíte celé tělo

Další výhodou bruslení je fakt, že také posilujeme největší svaly, které v těle máme. Tedy především svaly na nohou: sval krejčovský (začíná u kyčle, prochází přes přední stranu stehna a jeho druhý úpon se nachází na kosti holení) nebo sval hýžďový. Silné svaly na nohou jsou velkou výhodou a to nejen pro celkovou vytrvalost, ale i funkci lymfy, hormonů a samozřejmě estetickou stránku. Vedle nohou při inline bruslení pracují také ruce, břicho a záda, pokud udržujeme po celou dobu jízdy svižné tempo.

Podporuje hubnutí

Pokud jsme schopni bruslit rychlostí alespoň 10 kilometrů za hodinu, chytré hodinky nám slibují tímto tempem spálit 6 kalorií za minutu, tedy 360 kalorií za hodinu. Zhruba stejnou kalorickou hodnotu má například šťavnatý hovězí hamburger, takže můžeme s klidným svědomím říct: To se vyplatí! Samozřejmě, čím rychleji jedeme, tím víc pálíme.

Opotřebené klouby? Na bruslích to nečekejte!

Ve srovnání s během, kde klouby musí čelit pravidelným nárazům a především kolena můžou při nesprávné technice nebo špatné obuvi dostávat takzvaně na frak, při inline bruslení klouby zatěžujeme mnohem méně. Práce svalů správně zatěžuje kosti – což je nejlepší prevencí proti vzniku osteoporózy. Pokud nepočítáme začátečnické pády, je zde menší riziko poranění kloubů a vazů. 

Kolo, běh nebo kolečkové brusle?

Kolo je méně skladné, náročnější na údržbu a celkově jde o nákladnější sport než jízda na kolečkových bruslích. K běhu kromě kvalitních bot nepotřebujeme vůbec nic, stačí jen umět správně dýchat, aby člověka nepíchalo v boku a je možné běhat v podstatě kdekoliv. 

Nevýhodou běhu je však již zmíněná zátěž na klouby, opakované dopady kloubům a především kolenům moc dobře nedělají. Při nezpevněných kotnících, pokud má běžec obecně volnější vazy (následek úrazu nebo dědičný problém) nebo prostě jen špatně došlápne, může snadno dojít k vyvrknutí kotníku. To je jeden z problémů dokonce i zkušených běžců.

Pro jízdu na bruslích je pro změnu nutné mít zvládnutou základní techniku a volit trasu, která bude pro bruslaře sjízdná. Jejich nespornou výhodou je však fakt, že se z nich můžou radovat všechny generace: děti i senioři. Intenzitu a tempo si každý volí sám dle nálady, počasí a terénu.

Doporučené produkty